Na slovenskom pivovarníckom trhu dominujú dvaja dlhodobí lídri – spoločnosti Heineken Slovensko a Plzeňský Prazdroj Slovensko. Čo do tržieb, v zatiaľ poslednom rebríčku z roku 2021 sa obe spoločnosti umiestnili v prvej desiatke slovenských potravinárskych podnikov. V tržbách vyhral s viac ako 126 miliónmi eur Prazdroj, v objeme vyprodukovaného piva s 1,3 miliónmi hektolitrov zasa Heineken.

Rok 2022 sa podujal pre TREND zhodnotiť generálny riaditeľ spoločnosti Heineken Slovensko René Kruijt. Svoje hodnotenie, prirodzene, odvíjal od porovnania s problematickou dvojročnicou 2020 – 2021, ktorú poznačila pandémia a s ňou súvisiace obmedzenia. „Z pohľadu predaja piva bol rok 2022 v porovnaní s uplynulými dvoma určite lepší, avšak v porovnaní s rokom 2019 stále zaostáva,“ približuje R. Kruijt.

Môže to byť podľa neho aj tým, že v postpandemických časoch boli mnohé gastro prevádzky nútené zatvoriť, alebo aspoň obmedziť svoje fungovanie. Ako jeden z faktorov sa javí tiež oživenie zahraničného cestovného ruchu – oproti pandemickým rokom stúpol počet Slovákov, ktorí vycestovali na dovolenku do zahraničia, čo mohlo mať dopad na návštevnosť slovenských hotelov a reštaurácií.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa