Odbory francúzskej leteckej spoločnosti nesúhlasí s plánom na rozšírenie nízkonákladovej dcérskej spoločnosti Transavia. Pod touto značkou chce Air France otvoriť nové letecké základne v Európe, a zvýšiť si tak podiel na trhu na úkor nízkonákladových aerolínií a konkurenčných spoločností z Blízkeho východu.

Šéf Air France-KLM, ktorej je Air France súčasťou, Alexandre de Juniac uviedol, že spoločnosť dnes vypraví približne 42 percent naplánovaných letov. Dodal tiež, že piloti a vedenie sa pripravujú na nové kolo rokovaní a chcú začať znovu rokovať vo štvrtok popoludní. Podľa jeho odhadov prichádza firma kvôli štrajku denne o desať až pätnásť miliónov eur.

Hlavný odborový zväz pilotov SNPL pôvodne vyhlásil štrajk od 15. do 22. septembra. Šéf SNPL Jean-Louis Barber dnes francúzskemu denníku Le Monde povedal, že piloti by mohli hlasovať o predĺžení štrajku aj po 22. septembri. Podľa SNPL sa jeho členovia obávajú, že firma nebude rozvíjať značku Transavia vo Francúzsku, ale zameria sa na rozširovanie v iných európskych štátoch. Pracovné miesta sa tak presunú do iných krajín.

V každej krajine, kde Transavia funguje, pracujú piloti podľa miestnych pracovných podmienok. Tie sa však v jednotlivých krajinách líši. Vo Francúzsku sú potrebné vyššie mzdy a lepšie pracovné podmienky ako napríklad v Portugalsku. Spor tak poukazuje na rozdiely v mzdách, pracovných podmienkach a príspevkoch na sociálne zabezpečenie v jednotlivých európskych krajinách, ktoré sú síce súčasťou jednotného trhu s tovarom a službami, ale v skutočnosti si navzájom konkurujú pracovnými podmienkami.