Firmy uviedli, že PepiCo zaplatí za jednu akciu SodaStream 144 dolárov. V porovnaní s priemernou cenou akcií za posledných 30 dní to predstavuje prémiu 32 percent.
Akvizíciu už jednomyseľne schválili správne rady oboch firiem. Dohoda by mohla byť dokončená v januári budúceho roka, schváliť ju ale ešte musia akcionári a tiež protimonopolné úrady.
Dohoda prichádza v čase, keď sú predajcovia potravín v USA vo fáze transformácie. Očakáva sa totiž, že 70 percent kupujúcich bude do roku 2025 nakupovať potraviny cez internet. Súčasne predajcovia tlačia na značky kvôli cenám a dávajú čoraz viac priestoru v regáloch začínajúcim firmám a privátnym značkám.
Finančný riaditeľ PepsiCo Hugh Johnston televízii CNBC povedal, že akvizíciou sa firma dostane do oblasti podnikania, kde zatiaľ nepôsobí, teda do domácej výroby nápojov.
PepsiCo tiež vďaka tomu zdvojnásobí svoje nápojové aktivity, ktoré sa v Severnej Amerike stretávajú s problémami, pretože spotrebitelia sa odvracajú od sladkých sýtených nápojov.
Izraelský podnik vyrába prístroje na domácu výrobu sýtených vôd z kohútikovej vody, ale aj príchute pre nápoje, náplne s oxidom uhličitým a opakovane použiteľné fľaše.
Pre SodaStream je dohoda ďalšou príležitosťou, ako si rozšíriť pôsobnosť. Svoje produkty aktuálne predáva prostredníctvom 80-tisíc obchodov v 45 krajinách. Najväčšími trhmi sú pre firmu Nemecko, Francúzsko, Kanada a USA.
SodaStream má obchodný vzťah s PepsiCo už dlhšie. V roku 2015 začala predávať kapsule pre domácu výrobu nápojov Pepsi a Sierra Mist. Trhy pritom už špekulovali, že PepsiCo nakoniec firmu SodaStream prevezme.