Penta sa tak so svojím strojárskym biznisom dostáva aj do progresívneho automobilového sektora budúcnosti. Zmluva o zlúčení oboch spoločností bola podpísaná už koncom minulého mesiaca. No Penta nový deal zverejnila až teraz, a to s tým, že práve ona naďalej zostáva majoritným vlastníkom novej širšej automotive skupiny.
Logický doplnok
Pre Gehring ide pritom o logické posilnenie. Firma je už vyše 90 rokov lídrom svetového trhu honovacích technológií, ktoré zvyšujú životnosť a znižujú spotrebu i emisie spaľovacích motorov. Súčasný akcent na rozvoj elektromobilov a hybridov Gehring viedol až k spojeniu sa s hráčom práve z tohto biznisu.
Spoločnosť copperING pritom rozhodne nepatrí medzi väčšie podniky. Má síce dva závody v Nemecku i Taliansku, no dohromady iba niekoľko desiatok zamestnancov. Vlastní však dôležité postupy pre výrobu kľúčových súčastí elektromotorov. Využíva inovatívnu technológiu „hairpin“, vďaka ktorej sú elektromotory ľahšie a majú výrazne vyšší výkon. Z ekonomického a technologického hľadiska je „hairpin“ podľa Penty vhodnejší aj pre automatizovanú sériovú výrobu.
„Vzhľadom na to, že ďalšie desaťročie patrí v automobilovom priemysle hlavne hybridom a elektromobilom, má toto spojenie veľkú budúcnosť. Už dnes rokujeme o dodávkach strojov pre výrobu elektromotorov s najväčšími automobilkami a veríme, že budeme patriť medzi ich kľúčových dodávateľov,“ hovorí investičný manažér Penty Tomáš Šusták.
Gehring Technologies vlastní Penta už od roku 2012. Firma má až 750 zamestnancov, a to nielen v troch výrobných závodoch v Nemecku, USA a Číne, ale tiež v servisných pobočkách vo Francúzsku, Spojenom kráľovstve, Brazílii, Mexiku a Indii.
Poznámka: Týždenník TREND a portál TREND.sk sú súčasťou vydavateľstva News and Media Holding, ktoré patrí finančnej skupine Penta.