„Používatelia, ktorí si objednali produkt a zaplatili ho cez svoj účet PayPal, môžu teraz v rámci novo spustenej služby bez ohľadu na dôvod požiadať o úhradu poštovného v prípade, že sa rozhodnú kúpený tovar vrátiť,“ informuje PayPal.
Zákazníci dostanú späť poštovné až do výšky 30 eur. Od PayPalu ho môže žiadať prostredníctvom e-mailu, ktorý musí obsahovať nákupný doklad a podací lístok. Vrátené poštovné by malo klientovi nabehnúť na účet do desiatich dní.
Firma sa pri rozšírení služby na východ starého kontinentu odvoláva na štúdiu konzultačno-analytickej spoločnosť Gemius. Tá tvrdí, že spotrebitelia v tomto regióne vnímajú možnosť bezplatného vrátenia tovaru ako základný štandard pre elektronické obchodovanie a dôležitý faktor pri rozhodovaní sa, či kúpia tovar online.
Služba PayPal Refunded Returns už funguje už napríklad vo Francúzsku, Taliansku či Švédsku, teraz ju bude firma testovať v pätnástich nových krajinách strednej a východnej Európy, vrátane Slovenska. V počiatočnom skúšobnom období bude aktívna do konca roka.
„Zákazníci by boli ochotní nakupovať online ešte viac, keby sa neobávali problémov s prípadným vrátením nevyhovujúceho tovaru,“ vyvetľuje firma, prečo službu spustila a rozširuje ju ďalej. Aj na Slovensku by sa vďaka nej mohlo rozšíriť napríklad nakupovanie lacnejšieho oblečenia či obuvi zo zahraničných outletov. Ak sa zákazník netrafí vo veľkosti objednaného tovaru, mal by mať možnosť ho bezplatne vrátiť.
„Spotrebitelia, predovšetkým tí z EÚ, v stále vyššej miere nakupujú v zahraničí, a to tak v rámci svojho kontinentu, ako aj celosvetovo. Preto sa riešenia ako PayPal Refunded Returns stávajú takmer okamžite novým štandardom. Rozpoznanie a implementácia podobných riešení s pridanou hodnotou nie je len otázkou konkurencieschopnosti, ale tiež spôsobom, ako zvýšiť dôveru a ochranu spotrebiteľov,“ tvrdí Damien Perillat, generálny riaditeľ spoločnosti PayPal pre strednú a východnú Európu.