Suzuki od Volkswagenu kúpila takmer 120 miliónov svojich akcií, za každú zaplatila 3842,50 jenu. Po oznámení transakcie sa cena akcií Suzuki na tokijskej burze zvýšila takmer o päť percent.
Automobilky Volkswagen a Suzuki sa na spolupráce dohodli koncom roka 2009. Volkswagen v rámci dohody o partnerstve kúpil v januári 2010 v Suzuki podiel 19,9 percenta, za ktorý zaplatil 1,7 miliardy eur. Suzuki však v roku 2011 ohlásila koniec partnerstva s Volkswagenom a obrátila sa na arbitráž, pretože jej nemecký podnik nechcel podiel predať späť.
Arbitrážny súd Medzinárodnej obchodnej komory (ICC) v Londýne v auguste Volkswagenu predaj podielu nariadil. Súčasne ale nemeckému podniku priznal právo žiadať odškodné, pretože Suzuki porušila podmienky dohody o partnerstve.
Automobilky Volkswagen a Suzuki chceli spolupracovať pri vývoji, výrobe i predaji s dôrazom na hybridné a elektrické vozidlá. Volkswagen si od spolupráce sľuboval posilnenie pozície na indickom trhu a Suzuki dúfala, že získa napojenie na hybridné a naftové technológie, ktorých vývoj si sama nemohla dovoliť.
Od uzavretia dohody však firmy neuskutočnili žiadny spoločný projekt a ich vzťahy postupne ochladli. Suzuki v roku 2011 svojho nemeckého partnera obvinila, že podkopáva jej nezávislosť. Volkswagen potom uviedol, že Suzuki porušila dohodu rozhodnutím nakupovať naftové motory od talianskeho konkurenta Fiat.
Volkswagen, ktorého súčasťou je aj česká Škoda Auto, je najväčšou automobilkou v Európe. V tohtoročnom prvom polroku ale vystriedal japonského konkurenta Toyota Motor v čele svetového automobilového trhu.