Slovenský výrobca cereálnych a proteínových tyčiniek, ako aj výrobkov zdravej výživy Tekmar Slovensko vlani medziročne mierne zlepšil svoje hospodárenie. Kým prvý rok pandémie priniesol výrobcovi z Lužiankach pri Nitre pokles výroby o zhruba dvadsaťpäť percent, vlani sa mu podarilo zvýšiť tržby o necelé štyri percentá na 5,37 milióna eur. Oproti roku 2019 však stále ide o pokles o približne dvadsať percent.

Zisk spoločnosti podrástol v minulom roku o deväť percent na 927-tisíc eur. Doposiaľ najvyšší bol v roku 2018, keď presiahol 1,2 milióna eur. Prepad v tržbách dosiahla spoločnosť predvlani najmä na zahraničných trhoch. Na Slovensku, kde má v maloobchode vyše päťdesiat rôznych produktov, si podľa slov jej zakladateľa Jozefa Nitraya objem odbytu udržala.

Spoločnosť podniká v oblasti funkčných, nie základných potravín. Jej výrobky obľubujú a nakupujú vo významnej miere športovci, ktorých pohyb bol počas pandémie v určitej miere obmedzený, čo malo vplyv aj na objem predaja. Tekmar pritom vyrába 300 druhov produktov, z toho 30 percent tvoria privátne značky a 70 jeho vlastný brand.

Okrem výroby tyčiniek je to aj produkcia vločiek, ktoré slúžia firme ako vstupná surovina do tyčiniek. „Máme aj baliareň, kde si balíme svoje výrobky a vyrábame aj sypané zmesi,“ konštatuje J. Nitray. Rast cien vstupov sa podľa J. Nitraya premietol do zdraženia výrobkov o približne dvanásť percent. Nárast cien surovín však zaznamenali na úrovni takmer 40 percent.

Jozef Nitray sa spolu so svojím Tekmarom Slovensko dostal do finálovej šestky slovenských podnikateľov súťažiacej o cenu EY Podnikateľ roka 2021.

Svetový aj ruský odbyt

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa