Správanie ľudí na internete výrazne ovplyvňujú aj udalosti, ktoré majú dopad na ich ekonomickú situáciu. Je jedno, či ide o pozitívny alebo negatívny dopad. Ich konanie kopíruje aktuálne dianie doma či vo svete, pričom príkladom môže byť koronakríza.
Padnú rekordy
Úvodné mesiace roka 2020 sa niesli v znamení výrazného rastu online predajov. Príčinou boli viaceré protipandemické opatrenia, ktoré spôsobili, že nakupujúci aj predajcovia sa museli presunúť na internet. Zaujímavé je, že na internet sa presúvali aj ľudia starší ako 65 rokov a tí, ktorí dovtedy predaju cez internet z rôznych dôvodov príliš nedôverovali. Medziročný marcový rast e-commerce dosiahol až 54 percent. Aprílový rast predstavoval 49 percent a májový len 30 percent, pričom v tom čase sa už opatrenia vlády začali postupne uvoľňovať. Celý rok 2020 však internetovým nákupom prial a inak tomu zrejme nebude ani pred Vianocami.
Trendy v e-commerce: Veľké e-shopy budú silnieť, tie menšie stoja pred dilemou
Väčšina vianočných nákupov sa tento rok odohrá online. Popularita e-shopov neustále rastie, a to nielen vďaka širšiemu výberu tovaru, ale aj vďaka tomu, že vzhľadom na epidémiu sú online nákupy bezpečnejším variantom. „Očakávame, že Vianoce budú z hľadiska e-commerce enormne silné a celý rok by mali vytiahnuť až k medziročnému rastu o 40 percent,“ hovorí Tomáš Braverman, šéf portálu Heureka.
Popularitu internetových nákupov potvrdzuje aj prieskum Heureky, z ktorého vychádza, že len menej ako päť percent Slovákov sa vôbec nechystá nakupovať vianočné darčeky online. Vianočná sezóna predstavuje nápor na e-shopy a každoročne chce cez internet nakupovať čoraz viac Slovákov. Vzhľadom na vývoj tohto roka sa očakáva, že padnú všetky rekordy.
V móde je stále elektronika
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?