Packeta Slovakia, ktorá sa v minulosti volala Zásielkovňa, má za sebou najlepší rok v histórii. Prepravná a logistická spoločnosť, ktorá funguje na báze širokej siete zmluvných výdajných miest, vlani takmer zdvojnásobila svoje tržby na 39,2 milióna eur. Spoločnosť posilňuje zhruba stopercentným tempom rastu posledné tri roky za sebou. V roku 2018 dosahovali jej tržby „len“ 4,6 milióna eur.
S expanziou firmy úzko súvisia zvýšené náklady na prevádzku, ako aj investície. Ide najmä o náklady na zavádzanie nových činností, skvalitňovanie procesov, ako aj na výrazný medziročný rast počtu zamestnancov. Aj tieto faktory spôsobili vlani pokles zisku Packety. Ten minuloročný predstavoval osem a pol tisíca eur, pričom EBITDA spadla firme do záporných čísiel na mínus 271-tisíc eur.
Ako pripraviť firmu na predaj či vstup investora, radí spoločnosť PwC
Packeta Slovakia ku koncu vlaňajška zamestnávala 302 ľudí, čo bol medziročný nárast o 65 percent. Osobné náklady vo firme pritom vzrástli medziročne až o 85 percent.
Rebranding a akvizície
Minulý rok bol pre spoločnosť významný hneď z viacerých dôvodov. Jedným z nich bol rebranding spojený so zjednotením názvu v rámci celej skupiny naprieč Európou, keďže Packeta je okrem domovského Česka aktívna v ďalších vyše tridsiatich štátoch.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?