„Očakávam, že to nastane,“ povedala B. Zypriesová novinárom o pláne spojenia na okraj konferencie v Berlíne. Dodala, že ona sama transakciu radšej označuje za fúziu než za prevzatie Opelu francúzskym podnikom. „Robíme všetko pre to, aby továrne a najmä výskum zostali v Nemecku. To je náš prvoradý cieľ,“ citovala ministerku agentúra Reuters.
Spojenie oboch automobiliek uvítal minister hospodárstva nemeckej spolkovej krajiny Porýnie-Falcko Volker Wissing, podľa ktorého príchod PSA do Opelu povedie k vytvoreniu „európskeho šampióna“. Opel má jednu zo svojich nemeckých tovární v porýnskofalckom meste Kaiserslautern.
Britský minister pre podnikanie Greg Clark po štvrtkovom stretnutí s prezidentom GM Danom Ammannom povedal, že bol ubezpečený, že GM vo Veľkej Británii neplánuje „racionalizovať“ svoje výrobné aktivity. Dodal, že v budúcich dňoch bude v úzkom kontakte s predstaviteľmi GM a aj PSA. Britské odbory Unite však zostali obozretné a dali najavo, že sa k plánu vyjadria, až keď zistia zámery PSA.
Dva zdroje blízke PSA agentúre Reuters povedali, že súčasťou plánu francúzskej spoločnosti na kúpu európskej divízie GM je aj rušenie výrobných kapacít a pracovných miest. V popredí týchto úvah sú údajne práve výrobné aktivity vo Veľkej Británii, keďže tam možno prepúšťať oveľa jednoduchšie ako v Nemecku. PSA sa k týmto správam odmietla vyjadriť.
Vauxhall zamestnáva vo Veľkej Británii asi 4 500 ľudí, Opel má v Nemecku okolo 19 000 zamestnancov. Správy o možnosti predaja európskej divízie GM vyvolali v Londýne a aj Berlíne obavy z obmedzovania výroby a zamestnanosti v ich krajinách v prospech Francúzska.
PSA v utorok oznámila, že uvažuje o prevzatí európskych aktivít GM. Prípadné spojenie by vytvorilo druhú najväčšiu automobilovú skupinu v Európe a vyvinulo silnejší konkurenčný tlak na najväčšiu európsku automobilku Volkswagen.
Spojením PSA s Opelom a Vauxhallom by vznikla skupina so zhruba 16-percentným podielom na európskom automobilovom trhu. Zosadila by tak z pozície európskej dvojky francúzsky Renault a dostala by sa za nemeckú skupina Volkswagen, ktorá má na európskom trhu podiel 24 percent.