Americká automobilka General Motors (GM) tasí v boji proti krízou oslabenému dopytu silnejšie zbrane. Ako prvý výrobca áut v Európe ponúkne na modely značiek Opel a Vauxhall doživotnú záruku.
Podľa denníka Financial Times začne benefit platiť od tohto mesiaca pre vodičov, ktorí si kúpia nové auto z radu nemeckej značky Opel alebo jej britskej verzie Vauxhall, ktoré patria pod GM. Vozidlu bude priradená doživotná záruka, ktorá sa v prípade jeho predaja za bližšie nešpecifikovaný poplatok prenesie aj na ďalšieho majiteľa. Výhoda predsalen obsahuje jedno obmedzenie, a to 100-tisíc míľ (160-tisíc kilometrov) na tachometri.
Záruka sa bude vzťahovať na motor, prevodovku, riadenie, brzdy aj elektroniku auta, no v prípade havárie majiteľ auta nárok na garanciu stráca.
Podľa štatistických údajov, ktoré automobilka prezentovala, prejde vodič v Británii za rok v priemere 8 200 míľ. Záruka by mu v takom prípade vystačila aspoň na dvanásť rokov. Až 95 percent prvých majiteľov auta podľa GM neprejazdí viac ako 100-tisíc míľ.
General Motors sa snaží takýmto krokom oživiť záujem zákazníkov, ktorý ochladol po skončení vládnej podpory vo viacerých krajinách v podobe šrotovného. V júli klesol predaj áut v Západnej Európe medziročne o 18,5 percenta, uvádza americká analytická spoločnosť JD Power. V Británii, kde GM predáva autá pod značkou Vauxhall, bol pokles v siedmom mesiaci o niečo miernejší na úrovni 13 percent.
Stratégia General Motors nie je v Európe ojedinelá. Prvá automobilka, ktorá stavila na dlhodobejšiu záruku, bola kórejská Kia. V roku 2007 prišla na trh so sedemročným ručením na svoj model Cee´d. Tachometer bol podobne ako v prípade General Motors limitovaný na 150-tisíc kilometrov. Toyota nedávno pre výrobné problémov zvýšila v Británii záruku na všetky svoje modely o dva roky.
Foto na titulke - SITA / AP