4. Finančné sprostredkovanie a finfluenceri

TREND konferencia Investičné trendy 2024
Zdroj: Emil Vaško

Predaju tradičných produktov konkurujú neregulované nástroje ako kryptomeny. Ako dosiahnuť spravodlivé prostredie?

Darina Huttová, generálna tajomníčka AFISP

Finančné plánovanie by malo byť rovnako odborne podchytené a podporené.

Príkladné nastavenie sprostredkovateľského trhu aj v korelácii s reguláciou má dnes Nemecko.

Budeme musieť pracovať aj s návrhmi, ktoré prinesie v tomto smere európska legislatíva.

Sprostredkovatelia krypto produktov by mali mať znalostnú úroveň veľmi vysokú. Nemožno ju stavať len na vlastných skúsenostiach alebo sebavzdelávaní takýchto sprostredkovateľov.

Súčasné nastavenia a ochrany pri finančných influenceroch sú takmer mizivé na strane spotrebiteľa. Jedinou cestou sú následne právne a súdne spory. Často investičné odporúčania nemajú pôvodný zdroj.

Darina Huttová, generálna tajomníčka AFISP a David Horváth, Compliance Officer Capital Markets
Zdroj: Emil Vaško
Darina Huttová, generálna tajomníčka AFISP a David Horváth, Compliance Officer Capital Markets

Peter Cmorej, exposlanec NRSR a zakladateľ občianskeho združenia na ochranu finančného spotrebiteľa

Bolo by lepšie, keby sme mali registrovaných účastníkov trhu aj v súvislosti s krypto produktami.

David Horváth, Compliance Officer Capital Markets

Kľúčovou otázkou súčasnosti pre trh finančných sprostredkovateľov je koľko by regulácia účastníkov trhu stála.

Peter Cmorej, exposlanec NRSR a zakladateľ občianskeho združenie na ochranu finančného spotrebiteľa
Zdroj: Emil Vaško
Peter Cmorej, exposlanec NRSR a zakladateľ občianskeho združenie na ochranu finančného spotrebiteľa

Martin Kuchár, Chief Product Officer Wexo

Výhodou je, že sa prípadnou reguláciou kryptotrh viac harmonizuje a zjednotí. To nám umožní ľahší vstup aj na ostatné európske trhy.

Finanční influenceri majú dvojitú výhodu. Môžu komunikovať navonok a podporovať určitú finančnú spoločnosť, zároveň nenesú priamo zodpovednosť ako takú. Jedinou reguláciou v tomto smere je platná ochrana spotrebiteľa, iba ak by išlo o klamlivú reklamu alebo nesprávne zdieľané údaje. Tam by mala byť aj zodpovednosť spoločnosti, ktorá si takéhoto influencera objednala.

Ďakujeme panelistom a všetkým zúčastneným. Tešíme sa na vás na najbližšej TREND konferencii Zdravotnícky manažment, ktorá bude 29. októbra v DoubleTree by Hilton. Registrovať sa môžete na - https://www.trendkonferencie.sk/events/zdravotnicky-manazment-2024/.

Ďalšie dôležité správy