4. Finančné sprostredkovanie a finfluenceri
Predaju tradičných produktov konkurujú neregulované nástroje ako kryptomeny. Ako dosiahnuť spravodlivé prostredie?
Darina Huttová, generálna tajomníčka AFISP
Finančné plánovanie by malo byť rovnako odborne podchytené a podporené.
Príkladné nastavenie sprostredkovateľského trhu aj v korelácii s reguláciou má dnes Nemecko.
Budeme musieť pracovať aj s návrhmi, ktoré prinesie v tomto smere európska legislatíva.
Sprostredkovatelia krypto produktov by mali mať znalostnú úroveň veľmi vysokú. Nemožno ju stavať len na vlastných skúsenostiach alebo sebavzdelávaní takýchto sprostredkovateľov.
Súčasné nastavenia a ochrany pri finančných influenceroch sú takmer mizivé na strane spotrebiteľa. Jedinou cestou sú následne právne a súdne spory. Často investičné odporúčania nemajú pôvodný zdroj.
Peter Cmorej, exposlanec NRSR a zakladateľ občianskeho združenia na ochranu finančného spotrebiteľa
Bolo by lepšie, keby sme mali registrovaných účastníkov trhu aj v súvislosti s krypto produktami.
David Horváth, Compliance Officer Capital Markets
Kľúčovou otázkou súčasnosti pre trh finančných sprostredkovateľov je koľko by regulácia účastníkov trhu stála.
Martin Kuchár, Chief Product Officer Wexo
Výhodou je, že sa prípadnou reguláciou kryptotrh viac harmonizuje a zjednotí. To nám umožní ľahší vstup aj na ostatné európske trhy.
Finanční influenceri majú dvojitú výhodu. Môžu komunikovať navonok a podporovať určitú finančnú spoločnosť, zároveň nenesú priamo zodpovednosť ako takú. Jedinou reguláciou v tomto smere je platná ochrana spotrebiteľa, iba ak by išlo o klamlivú reklamu alebo nesprávne zdieľané údaje. Tam by mala byť aj zodpovednosť spoločnosti, ktorá si takéhoto influencera objednala.
Ďakujeme panelistom a všetkým zúčastneným. Tešíme sa na vás na najbližšej TREND konferencii Zdravotnícky manažment, ktorá bude 29. októbra v DoubleTree by Hilton. Registrovať sa môžete na - https://www.trendkonferencie.sk/events/zdravotnicky-manazment-2024/.