Boeing sa rozhodol D. Muilenburga prepustiť minulý mesiac. Reagoval tak na stále sa zväčšujúcu krízu po tom, čo pri nehodách dvoch lietadiel typu 737 MAX, ktorý bol najpredávanejším modelom spoločnosti, zahynulo 346 ľudí.

V pondelok sa na čelo firmy postaví dlhoročný člen predstavenstva Dave Calhoun. Jeho ročný základný plat bude 1,4 milióna dolárov, na ďalších sedem miliónov dolárov bude mať nárok, ak sa mu bude dariť plniť firemné ciele.

Lietadlá 737 MAX už takmer 11 mesiacov nesmú do vzduchu. Firmu stoja náklady s tým spojené viac ako miliardu dolárov. Kríza okolo 737 MAX a ich zákaz lietania bola vôbec najhoršia za 34-ročnú kariéru odchádzajúceho šéfa.

D. Muilenburg do Boeingu nastúpil v roku 1985 a na jeho špičku sa dostal v roku 2015. Kritizovaný bol za to, že dostatočne nepriznal bezpečnostné problémy strojov 737 MAX.

Boeing podľa správ denníka The Wall Street Journal zvažuje, že sa výraznejšie zadĺži, aby mal viac hotovosti na riešenie problémov s lietadlami radu 737 MAX. Spoločnosť uvažuje o odložení niektorých kapitálových výdavkov, zmrazení akvizícií a znížení výdavkov na výskum a vývoj.

Boeing čelí desiatkam súdnych sporov s rodinami pasažierov, ktorí zahynuli pri nehodách lietadiel 737 MAX predvlani v októbri v Indonézii a vlani v marci v Etiópii. Firmu, ktorá je konkurentom európskeho Airbusu, takisto vyšetruje americké ministerstvo spravodlivosti a Kongres.