Značku Seat éra elektromobility zrejme vytlačí na smetisko dejín. Aspoň tak môžu vyznievať slová šéfa značky Volkswagen Thomasa Schäfera, ktorý za španielsku odnož zodpovedá. Ten uviedol, že v budúcnosti bude mať Seat v rámci koncernu inú úlohu. Napríklad ako výrobca malých vozidiel zdieľanej mestskej mobility a teda aj elektrických skútrov.
Vo veľkej hre automobiliek sa inými slovami so Seatom už tak celkom nepočíta a aktivity by sa mali presunúť pod nedávno osamostatnenú značka Cupra. Tá má prevziať výrobu automobilov.
Ako na margo Seatu dodal T. Schäfer, existujúce modely sa budú naďalej vyrábať v ich súčasných životných cykloch, ale značka nakoniec dostane inú úlohu.
Akokoľvek tieto rošády v zmysle zefektívňovania a zoštíhľovania Volkswagenu majú vyzerať, sú všetkým iným, len nie spôsobom, ako dnes reálne „schudnúť“ a schopnejšie čeliť čínskej dominancii v ére elektromobility.
Tá má jasné atribúty – spoľahlivé dodávky, produkciu konkurencieschopných a oveľa lacnejších elektromobilov, ktoré sa navyše čoraz častejšie aj kupujú.
Protichodné tvrdenia
Fakt, že ide skôr o kozmetické úpravy než reálny džoging, ktorým by značka a koncern Volkswagen dokázali reálne vylepšiť svoju formu, potvrdzuje vysvetlenie T. Schäfera jeho vlastných slov.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?