„Meškám, lebo celé mesto je rozkopané“. S podobnou vetou z úst kolegov či známych sa už stretol takmer každý. Ľudia sa totiž o zmenách vo svojom meste dozvedia väčšinou až keď ich vidia na vlastné oči. Informovanosť chce v tomto smere zlepšiť startup Urbanti a to vďaka informačno-komunikačnému nástroju, prostredníctvom ktorého vie mesto včas informovať svojich obyvateľov o plánovanej zmene alebo aktivite.

Riešenie pre obce a mestá

Nápad na vznik Urbanti započal na univerzite KTH v Štokholme. Prvotný zámer bol zvýšiť podiel cyklistickej dopravy v meste prostredníctvom inovácií. Spoluzakladatelia najskôr spravili sériu rozhovorov s obyvateľmi z rôznych demografických štruktúr a získané dáta zanalyzovali.

„Mysleli sme si, že počasie hrá podstatnú rolu v tom, prečo ľudia v Štokholme nejazdia na bicykli častejšie. Avšak keď sme sa pozreli na okolité mestá, napríklad Helsinki či Oulu, tam počasie neovplyvňuje počet cyklistov tak zásadne,“ hovorí Michal Ďurta, spoluzakladateľ startupu.

Spoluzakladatelia startupu Luigi’s Box
Neprehliadnite

Tržby každý rok zdvojnásobuje. Slovenský startup pomáha nielen e-shopom, pozná ho aj Európa

Skúsili teda porovnať infraštruktúru, pričom zistili, že tá v Štokholme nie je dizajnovaná pre pohodlnú jazdu cyklistov. Toto je však problém inštitucionálny. Preto sa sústredili na to, ako zefektívniť projekty vo verejnom priestore.

Riešenie je vhodné pre obce a mestá, ktoré z objektívnych dôvodov nemajú kapacitu informovať a organizovať rôzne subjekty. Spoluzakladatelia rozmýšľali nad mnohými spôsobmi, ako generovať zisk. Zo začiatku zvažovali, že ich hlavný príjem bude z reklamy.

Skutočnosť, že dnes je už vizuálneho a reklamného smogu viac ako dosť ich však odradila. Rozhodli sa preto, že ideálnym biznisovým modelom bude predplatné. M. Ďurta hovorí, že presný obsah jednotlivých balíkov a ich cenu ešte nemajú presne stanovenú. Ročne sa však bude suma pri neobmedzených funkciách pohybovať okolo piatich tisíc eur.

Konkurencia pre Slovákov

V súčasnosti sa produkt stále nachádza vo fáze vývoja. Startup sa chce postupne na trhu rozširovať, pričom stratégia má niekoľko krokov.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa