Po viac ako desaťročí vývoja a štátnej podpore v hodnote desiatok miliárd dolárov by prvé čínske osobné lietadlo mohlo začať komerčné lety. Očakáva sa ale ešte súhlas Pekingu. Na trh, na ktorom dominuje európsky Airbus a jeho americký konkurent Boeing, sa chce pretlačiť čínsky stroj, vyrábaný štátom podporovanou firmou Comac.

Spoločnosť Comac sa v roku 2008 vyčlenila z čínskeho vojenského leteckého priemyslu. Teraz má objednávku na tisícku lietadiel C919, a to najmä od domácich zákazníkov. Prvá dodávka pre spoločnosť China Eastern Airlines má byť realizovaná do konca tohto roka.

Má byť triopol

Podľa odhadov amerického think-tanku Centrum pre strategické a medzinárodné štúdie, Peking neskrýval snahu prelomiť duopol západných gigantov a napumpoval na rozvoj čínskeho modelu C919 72 miliárd dolárov.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa