Na jeho čele je španielska spoločnosť Cintra Infraestructuras Internacional, ďalšími členmi sú firmy Porr a Macquarie Capital Group. Konzorcium navrhlo čistú súčasnú hodnotu projektu 997,53 milióna eur a ročnú splátku 56,72 milióna eur.
Štát by za tridsať rokov koncesie, vrátane vplyvov inflácie, mohol na splátkach uhradiť 1,702 miliardy eur. Je to podstatne menej oproti pôvodným očakávaniam. Uvedené konzorcium chce úseky D4 Bratislava, Jarovce - Ivanka, sever - Rača a R7 Bratislava, Prievoz - Ketelec - Dunajská Lužná - Holice v dĺžke 59 kilometrov postaviť za vyše štyri roky.
"Táto transparentná súťaž vygenerovala výrazne lepšie ceny, ako sa očakávalo," povedal na tlačovej besede v pondelok minister dopravy Ján Počiatek. Cenové ponuky štyroch uchádzačov, ktorí všetci splnili technické podmienky tendra, zverejnili na ministerstve dopravy. Cenové ponuky sa otvárali v pondelok predpoludním.
"Teraz nastúpi fáza hĺbkovej detailnej kontroly celej tejto ponuky. Treba sa opäť zaoberať technickým riešením aj finančným modelom a v závere je nutné vygenerovať finálnu štúdiu a porovnanie výhodnosti formy obstarávania cez PPP alebo cez klasické obstarávanie," povedal Počiatek. Ministerstvo neskôr plánuje zverejniť všetky údaje, aby sa nimi mohla zaoberať aj odborná verejnosť, a následne sa uskutoční aj odborný seminár. O ďalšom osude PPP projektu rozhodne vláda.
Konzorcium Via Dunaj na čele s francúzskou spoločnosťou Vinci Concessions navrhlo čistú súčasnú hodnotu projektu 1,192 miliardy eur a ročnú splátke 69,01 milióna eur (za tridsať rokov 2,070 miliardy eur). Úseky D4 a R7 by chcelo vybudovať za 3,5 roka.
Konzorcium Bratislava Via vedené nemeckou spoločnosťou Hochtief PPP Solutions predložilo čistú súčasnú hodnotu 1,326 miliardy eur a ročnú splátku 76,78 milióna eur (za tridsať rokov 2,303 miliardy eur). Čas výstavby odhadol na štyri roky.
Konzorcium Astrela na čele s rakúskym Strabagom navrhlo čistú súčasnú hodnotu 1,572 miliardy eur a ročnú splátku 91,04 milióna eur (za tridsať rokov 2,731 miliardy eur). Úseky D4 a R7 by chcelo vybudovať za 4,75 roka.
Ministerstvo dopravy s medzinárodným poradcom ešte musí preveriť finančné modely a technické riešenia konzorcií pre potvrdenie správnosti ich výpočtov. Konzorcium s najlepšou ponukou by malo byť definitívne vyhodnotené do konca januára a v prvom kvartáli budúceho roku bude možné pokračovať v procese odsúhlasovania. Cenová ponuka pre PPP model bude podľa rezortu dopravy opäť porovnaná s alternatívou výstavby klasickým spôsobom obstarávania. Ak by sa PPP model ukázal ako najvýhodnejší, o podpise zmluvy s najúspešnejším uchádzačom rozhodne vláda.
Predpokladaná celková cena koncesie na tridsať rokov bola 4,53 miliardy eur, ročná splátka štátu budúcemu koncesionárovi sa predpokladala od 135 do 151 miliónov eur. Odhadované stavebné náklady boli 1,325 miliardy eur bez dane z pridanej hodnoty. S výstavbou úsekov D4 a R7 by sa podľa ministerstva dopravy malo začať v budúcom roku. Stavebné práce by mali trvať štyri roky.