Talianska spoločnosť Barilla, známa na celom svete ako výrobca špagiet, makarónov a iných cestovín, pripravuje na budúci rok vstup do „sveta čokolády“. Bude to veľká výzva pre značku, ktorá sa stala globálnym fenoménom v 80. rokoch minulého storočia.
Nutellu vynašla rodinná firma Ferrero a získala si veľkú obľubu na domácom trhu aj v zahraničí. Ročne vygeneruje tržby za viac ako dve miliardy eur. S 54-percentným podielom na svetovom trhu s čokoládovými nátierkami je spoločnosť Nutella lídrom v tomto segmente a nečelí takmer žiadnej veľkej konkurencii.
Jej najväčším rivalom je Cokokrem tureckej spoločnosti Yildiz Holding. Táto druhá najobľúbenejšia nátierka má však len dvojpercentný podiel na svetovom trhu, tvrdí spoločnosť Euromonitor International, ktorá sa venuje prieskumu trhu.
Dva zdroje oboznámené s plánom firmy Barilla prezradili, že jej nový produkt Crema Pan di Stelle sa pokúsi využiť v konkurenčnom súboji „slabé miesto“ Nutelly, ktorým je použitie palmového oleja pri výrobe. Táto zložka totiž vyvoláva negatívnu reakciu spotrebiteľov na celom svete. Dôvodom sú environmentálne aj zdravotné problémy.
Ferrero spustilo v roku 2016 reklamnú kampaň na obranu palmového oleja, ktorý používa. Tvrdí, že je bezpečný, keďže je rafinovaný pri kontrolovaných teplotách, a kupuje len olej z udržateľných palmových plantáží.
Barilla sa rozhodla pustiť sa do boja s Nutellou, keď zistila, že firma Ferrero začína zasahovať do jej ďalšieho, aj keď menej známeho, „biznisu“ – výroby sušienok. Podľa zdrojov z priemyslu Ferrero plánuje v budúcom roku spustiť výrobu sušienok plnených Nutellou. To bude veľká konkurencia pre vlastnú značku Barilly – čokoládové cookies Baiocchi. Ferrero sa odmietlo vyjadriť k týmto správam.
Barilla si pre súboj s Nutellou pripravila recept, ktorý obsahuje slnečnicový olej, o 10 percent menej cukru, lieskové orechy len z Talianska a kakao z trvalo udržateľných fariem, uviedol jeden zo zdrojov.
Barilla, ktorá je tiež rodinnou firmou, už prezentovala rozšírenie portfólia svojich produktov nákupcom z veľkých sietí supermarketov. Nový krém by mohla uviesť na trh v januári v Taliansku. Dosiahnutie úspechu však bude pre firmu veľkou výzvou. Podľa odborníkov by ju mohlo stáť niekoľko miliónov eur len to, aby zabezpečila svojmu produktu miesto na tých istých regáloch, na ktorých „tróni“ Nutella, ktorá si vyslúžila prémiovú pozíciu na úrovni očí.
„Crema Pan di Stelle zvýši konkurenciu pre Nutellu v Taliansku vďaka značnému povedomiu o značke Barilla medzi domácimi zákazníkmi, ale bude pre ňu ťažké presadiť sa v zahraničí,“ povedal Marco Eccheli, riaditeľ talianskej poradenskej firmy AlixPartners.
Názov Crema Pan di Stelle je prevzatý od inej úspešnej značky Barilly, Pan di Stelle alebo „chlieb z hviezd“, ktorá sa predáva hlavne v Taliansku. „Bude obsahovať rozdrvené sušienky Pan di Stelle, aby mala chrumkavú chuť,“ prezradil zdroj.