Ferrari sa elektromobilite nevyhne. A popravde má čo robiť, aby značka stihla v tomto trende už dnes dobiehať konkurentov. Aj preto nie je nálada v talianskej automobilke s divým koňom v znaku najpohodovejšia, ak ide o to, ako túto transformáciu dosiahnuť.
Navyše nedávne rozhodnutie Talianov o novom šéfovi značky ešte väčšmi prekvapilo trhy aj konkurenciu. Nie je ním totiž žiadny ostrieľaný matador zo sveta áut, ktorý má za sebou dekády práce pre top koncerny sveta, naopak, za kormidlo Ferrari v pozícii výkonného riaditeľa sa začiatkom septembra postaví takmer neznámy manažér, ktorý sa doteraz vo svete automobilov ani neobjavil.
Top v automotive: Problémy s emisiami, čipmi aj elektromobilitou sa kopia
Je inžinierom v oblasti elektroniky a čipov.A tam sa mnohým odkrýva hlavná pointa rozhodnutia ľudí z Ferrari, ako priviesť značku do elektrickej budúcnosti.
Musí šliapnuť na plyn
Benedetto Vigna je pre svet tak trochu tajnostkár. Je o ňom známe najmä to, že doteraz bol manažérom spoločnosti STMicroelectronics. Viedol jej divíziu čipov, polovodičov a senzorov. Inak, najväčšiu a najziskovejšiu časť biznisu skupiny v roku 2020. Tržby divízie dosiahli necelé štyri miliardy dolárov s viac ako 20-percentnou maržou.
Pre Ferrari to dáva zmysel, keďže “jeho vnímanie nových technológií, ktoré vedú k veľkej zmene v našom priemysle a inovačné, obchodné a líderské schopnosti ešte viac posilnia spoločnosť a jej príbeh v vzrušujúcej dobe, ktorá nás čaká,” povedal predseda predstavenstva John Elkann.
Dodal, že „cieľom je udržať Ferrari na špici v novej ére elektromobility. “
Jeho skúsenosti, ktoré získal počas 26 rokov práce v polovodičovom priemysle, ktorý rýchlo transformuje ten automobilový, urýchlia schopnosť Ferrari stať sa priekopníkom v uplatňovaní technológií novej generácie. Znie to ako plán, ale B. Vigna bude musieť so značkou šliapnuť na plyn.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?