Podľa zdrojov už začala masová produkcia iPadov s desaťpalcovou uhlopriečkou (24,6 centimetra), ktoré by sa mali začať predávať do konca tohto alebo začiatkom budúceho štvrťroku. Do výroby teraz vstupuje aj verzia s osempalcovou uhlopriečkou (20,1 centimentra), ktorá by mala byť zákazníkom dostupná do konca roka.

Hovorkyňa Applu Trudy Mullerová správu agentúre Reuters odmietla komentovať.

Apple svojím prvým iPadom v roku 2010 vytvoril celý trh tabletov. Od roku 2012 však predaj iPadov klesá, pretože stúpa popularita smartfónov s väčšími displejme a tablety zákazníci nevymieňajú za nové tak rýchlo ako telefóny. V tohtoročnom druhom štvrťroku klesol odbyt iPadov medziročne o osem percent na 13,2 milióna kusov.

Spoločnosť IBM v júli oznámila, že uzavrie s Applom zmluvu o exkluzívnom predaji jej telefónov iPhone a tabletov iPad. Spolupráca oboch spoločností by mohla oživiť predaj tabletov prostredníctvom ich expanzia na dosiaľ málo využitý trh firemných zákazníkov.