Do konca prvého polroka či druhého kvartálu tohto roka avizoval nemecký koncern Volkswagen, že definitívne rozhodne o novej lokalite pre svoju výrobu batérií vo východnej Európe.

Novú fabriku a najmä investíciu prevyšujúcu zrejme až päť miliárd eur mohli získať Česko, Poľsko a dokonca aj Slovensko. Ide pritom o jednu zo šiestich gigafabrík, ktoré koncern potrebuje vybudovať v rámci Európy s celkovou kapacitou 240 gigawatthodín, aby dokázal pokryť svoju budúcu produkciu miliónov elektrických vozidiel.

Kým o ostatných piatich gigafabrikách sa rozhodlo pomerne rýchlo a všetko sa držalo plánu bez komplikácií, šiesta fabrika vo východnej Európe sa stáva pre koncern akoby nočnou morou. Hoci koncern Volkswagen vo vyjadrení pre TREND naďalej tvrdí, že závod bude stáť a vyrábať do roku 2027, stále nepadlo definitívne rozhodnutie.

Fabrika na čakačke

A nič na tom nemení ani fakt, že nová gigafabrika Volkswagenu sa stále ocitá na čakačke. Koncern akoby stále nemá odpovede ani po termíne, dokedy najneskôr avizoval o šiestej gigafabrike rozhodnúť.

TREND v tejto súvislosti oslovil koncern a ten potvrdil, že nateraz nie je schopný poskytnúť bližšie detaily ani odpovede, až kým to ďalší vývoj neumožní, pričom žiada o trpezlivosť.

Všetko totiž od februára komplikuje situácia na Ukrajine a v Európe, predražujúce sa energie a suroviny a najnovšie aj zásadná výmena samotného šéfa koncernu. Herberta Diess od konca leta nahradí vo vedení Oliver Blume, súčasný a naďalej aj budúci šéf automobilky Porsche.

Oliver Blume
Zdroj: Porsche AG

Inými slovami, koncern má plné ruky práce s inými podstatnejšími úlohami, ktoré pred ním stoja, ako je uvedenie Porsche na burzu, ale aj hľadanie partnerov pre ďalšie financovanie svojich gigafabrík. Hoci najviac sa o budúcu baterkáreň usiluje Česko, a má k tomu zrejme aj najbližšie, s novým vývojom vo Volkswagene a neistotou v rozhodnutiach a odpovediach, môže byť ešte všetko otvorené.

Koncernu totiž trvalo klesá aj predaj áut, navyše síce elektromobily zaznamenávajú rast v predajoch, ale ten nie je stále taký živý, ako by automobilka potrebovala. Elektromobilom kvôli rastúcim cenám surovín hrozí, že ich ceny klesať tak rýchlo nebudú a problémom sa stáva, že vlády postupne rušia dotácie na nákup e-mobilov, čo je dôležitý faktor.

Inými slovami, s takýmto vývojom koncern zrejme nepočítal a hoci chce byť lídrom elektromobility nielen v Európe, môže s ďalšou gigafabrikou aj zakopnúť.

Držia sa vraj plánu

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa