V tamojšom priemyselnom parku vypadla v noci pred jedenástou elektrina a výpadok trval celú noc. Dodávky komponentov sa podarilo obnoviť až v piatok ráno.
Výrobu už obnovili
„Extrémne vyčíňanie počasia a s tým spojený výpadok elektrického prúdu skomplikovali dodávky materiálu a dielov. To malo za následok prerušenie výroby v bratislavskom závode Volkswagen Slovakia v nočných a skorých ranných hodinách,“ uviedla pre TREND hovorkyňa Volkswagen Slovakia Lucia Kovarovič-Makayová.
Ako dodáva, výroba už bola medzičasom obnovená a aktuálne už bežia linky automobilky v bežnom režime. Aký vplyv mal výpadok na produkciu závodu spoločnosť nespresnila.
Výroba automobilov funguje v režime just-in-time a just-in-sequence, čo znamená, že dielce sú dodávané na linku tesne pred ich montážou. Cieľom je minimalizácia skladových zásob priamo v závode a s tým spojená úspora prostriedkov. Nevýhodou je, že akýkoľvek dlhší výpadok v dodávkach komponentov má automaticky za následok, že stojí aj samotná produkcia vozidiel.
Na západe zasahovali desiatky hasičov
Na západe Slovenska zasahovali v noci desiatky hasičov. Ako informovala Zuzana Farkasová z Prezídia Hasičského a záchranného zboru, najkritickejšia situácia bola v Bratislavskom a Trnavskom kraji, kde hasiči pomáhali pri popadaných stromoch, strhnutých strechách a padnutých elektrických stĺpoch.
Zdroj: TREND.sk, SITA
Situáciu komplikovali výpadky elektrického prúdu. Ako informovalo hasičské prezídium, v Bratislavskom a Trnavskom kraji zasahovali všetky hasičské „sily a prostriedky“.
Bežný prípad
Podobný výpadok produkcie kvôli problémom u dodávateľa sa stal začiatkom roka v susednej Českej republike. Fabrika dodávateľa plastových dielcov Recticel pri Moste na severozápade Česka vyhorela, čo následne obmedzilo výrobu Passatov v nemeckom závode Volkswagenu v Emdene. Zastavenie výroby ohlásil aj Peugeot, ktorému zase chýbali diely na SUV 3008.
V máji zase problémy s talianskym dodávateľom prinútili nemeckú automobilku BMW zastaviť výrobu vo svojich nemeckých závodoch.