Predpokladaná cena realizácie projektu, plánovaného na dvadsaťdva mesiacov, je 40,33 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty. Terminál bude mať šesť koľají, z toho dve s dĺžkou 750 metrov a štyri s dĺžkou 700 metrov. Projekt zahŕňa tiež spevnenú plochu pre skladovanie tovarov a vybudovanie novej spojovacej koľaje zo železničnej stanice Lužianky napojenej do zostávajúcej časti bývalej trate Drážovce - Lužianky.
„Spojovacia koľaj s dĺžkou 1,05 kilometra zapojí terminál intermodálnej prepravy Lužianky do železničnej stanice Lužianky a tým do železničnej siete SR,“ povedal pre agentúru SITA hovorca ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Martin Kóňa.
Trať zabezpečí prepravu tovarov po železnici pre celý priemyselný areál a širšie okolie Nitry. „Navrhovaná kapacita terminálu je 35 493 intermodálnych prepravných jednotiek, teda 20 stopových kontajnerov za rok,“ doplnil Kóňa.
Splnomocnenec vlády SR pre prípravu a realizáciu strategických parkov Viktor Stromček koncom februára pri návšteve priemyselného parku v Nitre informoval, že Jaguar Land Rover plánuje 80 percent materiálov prepravovať železničnou dopravou. „Je to jednak dobrá správa pre cestnú infraštruktúru, ale samozrejme aj pre Železnice SR, ktorým z toho plynú efekty z hľadiska ďalších tržieb,“ povedal.
Železnice SR chcú projektom zvýšiť svoj podiel na dopravnom trhu. Pri realizácii projektu brali do úvahy zákaznícky potenciál pripravovaného strategického parku a tiež potenciál ďalších producentov v tejto lokalite. „Terminál bude prevádzkovaný ako verejný, s nediskriminačným a transparentným prístupom k jeho službám pre všetkých zákazníkov za rovnakých podmienok,“ informovala agentúru SITA pred časom hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková.