Automobilka  Nissan Motor posilňuje čínske kapacity. Vedenie tretej najväčšej japonskej automobilky po Toyote a Honde chce už v roku 2012 na najväčšom automobilovom trhu sveta vyrábať 1,2 milióna automobilov. Dosiahnuť tento cieľ jej má pomôcť oznámené zdvojnásobenie súčasnej kapacity v Číne.

V súčasnosti má automobilka v krajine k dispozícii kapacity na úrovni 670-tisíc vozidiel. Generálny riaditeľ Nissanu Carlos Ghosan oznámil, že cieľom je zvýšiť trhový podiel automobilky v Číne zo súčasných šesť na desať percent. Firma podľa jeho slov systematicky  zvyšuje svoje kapacity v krajine, kde jej rastú objednávky a cieľom je nielen udržať, ale aj zvyšovať trhové pozície. Firma plánuje stavať nové výrobné prevádzky v Číne aby čo najskôr naplnila svoje kapacitné ciele.

Nissan patrí spolu s Volkswagenom a General Motors medzi najviac výrobne angažujúce sa zahraničné automobilové skupiny v Číne. Nissan v krajine prevádzkuje aj spoločný podnik s domácou automobilkou Dongfeng Motor Group. Podnik nedávno uviedol do prevádzky svoju prvú továreň na výrobu športovo-úžitkových automobilov s kapacitou 180-tisíc vozidiel za 149 miliónov dolárov, kde zamestná 1 400 pracovníkov. Minulý týždeň spoločný podnik predstavil novú značku Venucia určenú pre čínsky trh. Nissan nevylučuje ani spoločnú výrobu elektromobilov s čínskym partnerom.

Popredné svetové automobilky  sa snažia expanziou na rýchlo rastúcom čínskom trhu kompenzovať poklesy  svojich predajov na západoeurópskych a americkom trhu. V Číne sa v tomto roku predá viac ako 15 miliónov vozidiel, o tri a pol milióna viac ako v Spojených štátoch. V roku 2009 sa v krajine vyrobilo spolu 13,8 milióna vozidiel. V nasledujúcich piatich rokoch analytici očakávajú , že ročná výroba i predaj budú atakovať v Číne métu 20 miliónov automobilov.

V roku 2009 Nissan vyrobil spolu 2,74 milióna automobilov a spolu s francúzskym Renaultom, s ktorým od roku 1999 založil alianciu, vyrobili viac ako šesť miliónov vozidiel.

Trhový podiel aliancie automobiliek Renault/Nissan dosiahol v minulom roku na svetovom trhu podľa údajov firiem 9,8 percenta. V roku 2008 to bolo 9,4 percenta ešte bez zahrnutia ruskej automobilky AvtoVaz, v ktorej má Renault v súčasnosti štvrtinový podiel.

Ilustračné foto na titulke - Flickr.com