V úvodnom týždni olympijských hier, od 26. júla do 1. augusta, sa spoločnostiam Nike a Puma podarilo enormne zvýšiť návštevnosť svojich webových stránok. Adidas, Hoka a On zaznamenali pokles návštevnosti.

Len za jeden deň, 31. júla 2024, dosiahla webová stránka Nike dva milióny návštev. Tento nárast sa zhodoval so ziskom siedmej zlatej olympijskej medaily americkej gymnastky Simone Bilesovej, čo pravdepodobne pritiahlo zvýšenú pozornosť k značke počas prebiehajúcej olympiády.

Z údajov Similarwebu vyplýva, že z dvoch miliónov návštev webového portálu Nike bolo realizovaných 86 900 nákupov na e-shope. Pre porovnanie, spoločnosť Adidas zaznamenala v ten deň 532 500 návštev, pričom len približne 3 600 z nich viedlo k nákupu. Tento výkon podčiarkuje strategické investície spoločnosti Nike do olympijských hier, kde sa zamerala na marketing a uvedenie nových produktov, určených špecificky pre toto podujatie, s cieľom zvýšiť svoju konkurenčnú výhodu.

„Ak športovci a tímy sponzorované spoločnosťou Nike budú pokračovať vo víťazstvách, pravdepodobne to zvýši popularitu firmy, a preto zostanú predajné konverzie silné aj počas zvyšku olympijských hier, " povedal Daniel Reid, analytik spoločnosti Similarweb Insights.

Spoločnosť Nike uviedla, že na túto olympiádu vynakladá viac prostriedkov ako na akékoľvek predchádzajúce športové podujatie, pretože dúfa, že oživí predaj a bude konkurovať iným výrobcom. Finančný riaditeľ Nike Matthew Friend v júni uviedol, že spoločnosť Nike v tomto roku preinvestuje takmer jednu miliardu dolárov do uvedenia nových výrobkov na trh a prehĺbenia športového marketingu prostredníctvom kampaní počas olympijských hier v Paríži.

Najväčší svetový výrobca športového oblečenia a oficiálny sponzor amerického olympijského a paralympijského tímu uviedol na trh množstvo produktov od topánok Jordan 4 Retro SE až po olympijský balík Electric Pack pozostávajúci z 55 topánok vrátane nových dizajnov Alphafly 3 a Pegasus.

Dvestodvadsaťpäť dolárové ikonické topánky Jordan 4 Retro SE Paris Olympics Wet Cement sa na platforme StockX ku koncu júla predali viac ako 8 373-krát, čo z nich robí najpredávanejší olympijský produkt na jej stránke.

Napriek tomu výkonnosť Nike v tomto roku zatiaľ zaostáva za značkami, ako sú Rogerom Federerom podporovaná On, Hoka Deckers Outdoor a Adidas. Nike má problémy s prinášaním inovatívnych produktov a aj následkom pozastavenia spoluprác s predajcami športovej obuvi a ďalšími strategickými chybami sa firme nedarí uspokojiť investorov. Akcie Nike od začiatku roka oslabili o 32 percent.

Seattle Storm v Las Vegas Aces
Neprehliadnite

Výrobcovi obuvi Nike nepomáha Olympiáda ani Euro 2024. Akcie spoločnosti strácajú