Najväčší svetový výrobca športového oblečenia a obuvi Nike Inc. predal svoju značku Umbro skupine Iconix Brand Group za 225 miliónov dolárov. Transakcia by mala byť dokončená do konca tohto roka. Firma o tom informovala v tlačovej správe.

„Je ťažké sa zbavovať akéhokoľvek podniku, avšak nám táto transakcia umožní zamerať sa na využitie našich najväčších príležitostí na ďalší rast,“ uviedol prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Nike Mark Parker.

Podľa riaditeľa Iconix Brand Group Neila Colea je Umbro skutočne futbalovou značkou s globálnou základňou verných zákazníkov. „Umbro je zaujímavou akvizíciou vďaka viac než 30 licenciám vo vyše 100 krajinách sveta a tiež vďaka verným zákazníkom,“ poznamenal N. Cole. „Tešíme sa, keď si ju zaradíme do portfólia našich ikonických značiek, dodal.

Skupina Iconix licencuje a predáva pestré portfólio spotrebných značiek, napríklad Candie's, Bongo, Badgley Mischka, Joe Boxer, Mossimo, Rocawear, Cannon či Waverly.

Firmu Umbro založili v britskom Manchestri v roku 1924 a bola jednou z prvých firiem zameraných na výrobu futbalového výstroja. Vo výrobe oblečenia a obuvi pre futbal pokračuje aj dnes a oblieka mnoho futbalových tímov z Európy, Severnej a Latinskej Ameriky. Nike kúpila Umbro v roku 2008 za 582 miliónov USD.

Nike sa v súčasnosti plánuje zamerať na svoju hlavnú značku Nike, ktorá má najväčší podiel na tržbách, a značky Jordan, Converse a Hurley. Ich produkty považuje za prirodzený doplnok hlavnej značky, oznámila firma už tento rok v máji. V pláne má predať aj značku Haan.

Nike už nemá energiu na značku Umbro. Predal ju

Ilustračné foto - SITA / AP