Platy a bonusy špičkových a dobre platených manažérov sú v čase krízy terčom ostrej kritiky. A médiá si pomerne pozorne všímajú aj odmeny vrcholových manažérov po tom, ako opúšťajú svojich zamestnávateľov. Niektorí odchádzajú z firiem s miliónovými zlatými padákmi aj po tom, ako firmy pod ich vedením vyrobili niekoľko sto miliónové straty v eurách.

V ostatných týždňoch sa na titulných stranách nemeckých médií špekulovalo o odchodnom dlhoročného šéfa výrobcu luxusných automobilov Porsche Wendelina Wiedekinga. Odhady siahali až po 200 miliónov eur. W. Wiedeking sa nakoniec musí uspokojiť so sumou 50 miliónov eur. Podľa denníka Financial Times Deutschland (FTD) je to zatiaľ najvyššie vyplatené odstupné v nemeckom biznise.

Podľa rebríčka, ktorý zostavil FTD, si nemá na čo sťažovať ani bývalý šéf niekdajšieho mobilného operátora Mannesmann Klaus Esser. Ten odstúpil z vedenia firmy v roku 2000 po tom, ako britský Vodafone prevzal Mannesmann. Táto transakcia dlhé roky zamestnávala nemecké súdy. K. Esser dostal na cestu 30 miliónov eur.

Thomas Middelhoff opúšťal vydavateľský a mediálny koncern Bertelsmann s odstupným 25 miliónov eur. A keď pred dvoma rokmi odchádzal z obchodného koncernu Arcandor, dostal ďalších 2,3 milióna eur. Firmu pritom zanechal so stratou 750 miliónov eur.

Titulky novín dlho zdobil aj niekdajší šéf Deutsche Post. Z vedenia firmy odchádzal pre daňové úniky. Patril medzi niekoľko stoviek prominentov, ktorí si ukladali peniaze v daňovom raji v Lichtenštajnsku. Na daniach tak mal „ušetriť“ asi milión eur. Deutsche Post mu však zabezpečila kráľovské odchodné vo výške 20 miliónov eur.

Po odpočúvacej afére musel zo železníc odísť šéf Deutsche Bahn Hartmut Mehdorn. Zmluvu mal platnú až do roku 2011. Jeho predčasný odchod stál firmu takmer 5 miliónov eur.

Korupčný škandál koncernu Siemens sa prevalil počas úradovania Klausa Kleinfelda. Z firmy odišiel s odstupným 6 miliónov eur. Niekdajšie vedenie však dnes Siemens žaluje a požaduje odškodné.

Foto na titulke - Flickr.com