Pod pojmom klasická literatúra si mnohí predstavia knihy od Alexandre Dumasa či básne od Sama Chalupku.

Vo svete literatúry však v súčasnosti existujú knihy, ktoré sa venujú pragmatickejším témam, ako sú napríklad peniaze, podnikanie, úspech či bohatstvo.

TREND sa preto pozrel na klasické diela, ktoré síce nezanechajú silný umelecký dojem, ale v spomínaných oblastiach poskytnú čitateľovi cenné rady.

Ako získavať priateľov a pôsobiť na ľudí, Dale Carnegie
Zdroj: Shutterstock

8. Dale Carnegie: Ako si získavať priateľov a pôsobiť na ľudí

Autora možno považovať za jedného z priekopníkov modernej literatúry osobného rozvoja. Prvé vydanie knihy totiž vyšlo v roku 1936 a odvtedy sa jej celosvetovo predalo viac ako 30 miliónov kópií.

Jej popularita zabezpečila aj to, že sa dočkala aj prekladu do slovenského jazyka. Ako už názov napovedá, ide o príručku, ktorá čitateľovi pomôže zlepšiť komunikačné schopnosti.

Kniha je obsahovo určená skôr menej skúsenému čitateľovi, no aj ostrieľaný marketér či podnikateľ si vie vďaka nej pripomenúť základné zásady komunikácie. A tie sú s ohľadom na narastajúcu automatizáciu stále dôležitejšie.