Nestlé pracuje na obmedzení obsahu cukru vo svojich výrobkoch už od roku 2004. Nová metóda je založená na zmene štruktúry cukrových častíc.
Keď urobíme kryštáliky cukru vnútri dutými, každá častica sa rýchlejšie rozpustí na jazyku a bude rýchlejšie stimulovať chuťové poháriky, vysvetlila firma. V čokoládach sa potom bude môcť cukru používať menej, dodala.
We’ve made a breakthrough that could mean up to 40% less #sugar in all Nestlé confectionery: https://t.co/xLw5QdbwPN pic.twitter.com/UCGa4T3wVW
— Nestlé (@Nestle) 30. novembra 2016
Nestlé prichádza s inováciou v čase, keď stúpa dopyt po zdravšom jedle a nápojoch. Náklady na liečenie obezity začínajú zasahovať do zdravotníckych rozpočtov. Niektoré vlády, vrátane britskej, zavádzajú dane na sladké nápoje. Firmy preto masovo investujú do inovácií, aby sa tomuto trendu prispôsobili.
Nestlé je podľa tržieb najväčšou potravinárskou spoločnosťou na svete, vyrába napríklad kávu Nescafé, čokoládové tyčinky Kit Kat, cereálie Nesquik či koreniacu zmes Maggi.