Najväčšia potravinárska skupina na svete svoje ambície v oblasti starostlivosti o pleť naznačila už vo februári, kedy sa rozhodla ovládnuť spoločný podnik Galderma.

Najnovšia dohoda poskytuje spoločnosti Nestlé americké a kanadské práva na predaj kozmetických prípravkov Restylane, Perlane a Emervel, ktoré sa používajú napríklad na zväčšenie pier alebo vyhladzovanie vrások. Nestlé dosiaľ tieto výrobky predávala mimo Severnej Ameriky.

Okrem toho sa dohoda týka aj výrobkov Dysport a Sculptra, ktoré sa taktiež používajú v dermatológii. Švajčiarska firma by sa tak mohla vyhnúť podobnej situácii, ktorá nastala v USA s tyčinkami KitKat, kde licenciu vlastní konkurenční Hershey, naznačila agentúra Reuters.

Trh s botoxom a ďalšími prostriedkami pre vyhladzovanie vrások v USA podľa analytikov spoločnosti Vontobel ďalej porastie a jeho objem sa v roku 2018 oproti minulému roku takmer zdvojnásobí na 4,7 miliardy dolárov. „Tieto čísla hovoria za seba a ukazujú, ako je tento obchod pre spoločnosti Nestlé a Galderma strategický,“ uviedli analytici pre agentúru Reuters.

Európske potravinárske skupiny sa stretávajú so slabými ekonomikami a stále viac sa presúvajú na trh s výrobkami pre starostlivosť o zdravie a osobnú hygienu, aby udržali vyšší rast a maržu.

Na mydlá a iné výrobky osobnej hygieny sa chystá viac zamerať britsko-holandský koncern Univeler, ktorý predáva niektoré značky potravín. Nestlé je podľa zdrojov Reuters na užšom zozname záujemcov o divíziu liečebnej výživy francúzskej potravinárskej skupiny Danone.