Legislatívna zmena z roku 2021, kedy dal parlament zamestnancom možnosť vybrať si, či chcú od zamestnávateľa gastrolístky alebo peniaze v rovnakej hodnote, skomplikovala niektorým firmám biznis. Podľa Asociácie moderných benefitov si približne tretina zamestnancov vybrala peniaze pred gastrolístkami a gastrokartami.

Pomoc od „matky“

Jedným z najväčších poskytovateľov gastrokariet na Slovensku je spoločnosť Up Déjeuner, ktorá patrí do francúzskej skupiny Up. Na slovenskom trhu v minulosti používala aj názvy ako Chéque Déjeuner či Up Slovensko. Eseročku pod novým názvom založili v roku 2021 a hneď za prvých 11 mesiacov zaznamenala stratu takmer 2,7 milióna eur. Vlani sa spoločnosť prepadla do straty 4,8 milióna eur.

Tržby pritom spoločnosti kontinuálne stúpajú a vlani dosiahli 20,4 milióna eur, čo je o 1,3 milióna eur viac ako v roku 2021. Vysoké straty podľa šéfky komunikácie Anny Lašovej spôsobili vysoké investície, uviedla pre Forbes. Firma totiž v druhej polovici vlaňajška odkúpila klientsky kmeň konkurenčnej spoločnosti GGFS podnikateľa Ivana Kmotríka, ktorá poskytovala gastrokartu Callio. GGFS skončila s biznisom v oblasti gastrolístkov necelé dva roky po zmene pravidiel.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa