2. Alza.sk
tržby: 237 miliónov eur
zisk: 3,4 milióna eur
Výpočet najväčších predajcov spotrebnej elektroniky by nebol úplný bez čoraz populárnejšej Alzy. Jej pozícia silnie aj napriek tomu, že reklamná kampaň zosobnená postavou mimozemšťana nie je mnohým po chuti. Alza prišla na Slovensko z Česka v roku 2004 a jadrom jej činnosti je e-shop. Časom pribudli aj kamenné pobočky, ktoré slúžia ako výdajne tovaru. V súčasnosti ich je 13, spolu so seneckou AlzaDrive 14. V Bratislave je navyše veľká centrála a showroom.
Spoločnosť začínala s predajom elektroniky, časom svoj sortiment rozšírila aj na iné produkty. Patrí k čiernym koňom slovenského trhu, čo dokazuje vlaňajšie strojnásobenie tržieb a kontinuálny rast zisku. Ten bol vlani v top desiatke firiem najvyšší.