Kúpa stratového Electro Worldu poslúži Nay najmä k prieniku na český trh a posilneniu pozície v strednej Európe. Na Slovensku preberie štyri kamenné predajne EW, dve v Bratislave a po jednej v Prešove a Košiciach a internetový obchod. V Česku sa dostane k 22 prevádzkam.

„Úrad neidentifikoval obavy z narušenia hospodárskej súťaže v dôsledku predmetnej koncentrácie a koncentráciu schválil,“ píše sa v stanovisku PMÚ. Transakcia príliš nezamieša karty na celkovom slovenskom retailovom trhu spotrebného tovaru. Nay má na ňom už dnes vedúce postavenie. Podľa PMÚ to platí v segmente malej bielej techniky a spotrebnej elektroniky, v predaji veľkej bielej techniky je druhým najväčším hráčom.

Podiel Nay na slovenskom predaji elektra po prebratí kvarteta obchodov EW nepresiahne dvadsať percent. V Česku má Electro World menej ako desatinu trhu, hoci patrí k jedným z najväčších hráčov popri Datarte a internetovej Alze. Práve o Datarte sa špekulovalo ako o potenciálnom cieli Nay pre českú expanziu.

Nay mieri na český trh po druhý raz. Prvý pokus, keď firma otvorila dve vlastné kamenné predajne, skončil neúspechom. Nový majiteľ EW plánuje zachovať jeho pražskú centrálu. Rovnako si chce u susedov ponechať aj značku Electro World. Po novom bude mať Nay na Slovensku a v Česku dohromady vyše päťdesiat prevádzok a po zdvojnásobení obratu na 300 miliónov eur sa stane lídrom medzi kamennými predajcami elektroniky.