"Špecialista ako my potrebuje mať na trhu istý počet predajní. V prípade Česka je to asi 30 predajní s obratom na úrovni 150 až 200 miliónov eur na to, aby sme dokázali pokryť náklady, " uviedol P. Zálešák.

Tieto výsledky možno podľa neho pri obvyklom rozširovanie aktivít dosiahnuť za päť až desať rokov, čo je vraj dlho. "Asi jediná možná a v tejto dobe zaujímavá je cesta akvizície alebo spojenia firiem," povedal v rozhovore pre denník Hospodárske noviny.

Detaily o vstupe Nay do Česka P. Zálešák neuviedol, dodal len, že český trh firma sleduje veľmi intenzívne. Naďalej chce prevádzkovať stredne veľké a veľké predajne s podporou predaja cez internet. "Náš koncept je založený na tom, že nemôžeme ísť do najdrahších lokalít, pretože marža nám to neumožňuje," dodal.

Nay už raz na český trh vstúpil, stalo sa tak v závere roka 2008. Neskôr však zrušil plán vybudovať v Česku sieť vlastných predajní a predvlani svoje prvé dva obchody v Česku zavrel.

Plány na expanziu v Česku Nay oprášil po tom, čo z akcionárskej štruktúry reťazca vystúpila skupina Enterprise Investors. V súčasnosti Nay ovláda P. Zálešák spolu so svojím spoločníkom Jánom Tomášom, ktorí stáli pri zrode reťazca. Práve skupina Enterprise Investors podľa P. Zálešáka v minulosti nepodporovala rozsiahlejšiu expanziu Nay.