Nay preberá prevádzky Electro World so všetkými záväzkami aj zamestnancami. Po uzavretí dohody, ktorá sa očakáva v priebehu leta a podlieha splneniu príslušných podmienok vrátane súhlasu protimonopolných orgánov, môže v priebehu nasledujúcich troch rokov prísť k hotovostnému vyrovnaniu.

Electro World prevádzkuje v Českej republike a na Slovensku 26 špecializovaných obchodov s elektronikou. Po novom tak bude mať Nay 57 (26+31) predajní v Česku a na Slovensku a s obratom 300 miliónov eur sa stane lídrom v rámci kamenných predajcov elektroniky.

„Je to veľký krok k dosiahnutiu nášho cieľa, ktorým je vedúce postavenie v strednej Európe. Táto akvizícia znamená zdvojnásobenie obratu skupiny Nay a prinesie lepšiu efektivitu investícii,” hovorí Peter Zálešák, predseda predstavenstva Nay.

Nay plánuje zachovať pražskú centrálu na podporu svojich aktivít v Česku a plánuje na tomto trhu zachovať aj značku Electro World. Podľa Jána Tomáša, podpredsedu predstavenstva, je prevzatie prevádzok súčasťou stratégie: „Vďaka tejto dohode dosiahneme náš dlhodobý cieľ rozvoja, ktorým bol vstup na český trh.”

Odchodom značky Electro World zo Slovenska nedôjde v nákupných centrách ku "konfliktu" - v bratislavskom Avione pôsobí konkurenčný Datart, v Centráli nie je druhý väčší obchod so spotrebičmi. V Prešove a Košiciach je Electro World postavený stamostatne v blízkosti hypermarketov Tesco.

Electro World rovnako ako Nay prevádzkoval aj e-shop. Len nedávno ohlásil zmenu cenovej stratégie, keď sa mali zjednotiť ceny na webe a v kamenných pobočkách. Dosiaľ ceny na predajni výrazne prevyšovali ceny v e-shope, hoci zákazník si tovar nakoniec mohol osobne prevziať práve v obchode.

Nay prevádzkuje dva e-shopy - jeden pod vlastným brandom, druhý pod značkou Shoppie.sk. Ceny mnohých položiek sa rozchádzajú, pričom pri náhodnom porovnaní sa nedá jeden či druhý obchod označiť za jednoznačne výhodnejší. Rovnaké položky mali nižšiu cenu raz v jednom, raz v druhom e-shope.