Britská spoločnosť uviedla, že dohoda v hodnote 3,9 miliardy libier (4,35 miliardy eur), vďaka ktorej Coca-Cola prevezme takmer 4000 kaviarní v Británii a kontinentálnej Európe, bola správnou radou odsúhlasená jednohlasne s tým, že je to v najlepšom záujme akcionárov.

Whitbread kúpil kaviarenskú sieť Costa v roku 1995 za 19 miliónov libier. V tom čase mal reťazec 39 kaviarní. V poslednom období sa však britská spoločnosť rozhodla viac sústrediť na rozšírenie siete hotelov Premier Inn v Británii a Nemecku.

Navyše financie z predaja jej poslúžia aj na zníženie dlhu. Firme Coca-Cola dohoda zasa pomôže výraznejšie sa odkloniť od tradičnej produkcie sýtených nápojov, o ktoré v poslednom období záujem klesá, smerom k produktom, po ktorých je väčší dopyt.

„Segment horúcich nápojov je jedným z mála segmentov, kde Coca-Cola nemá globálnu značku,“ uviedol výkonný riaditeľ americkej firmy James Quincey. Prevzatie reťazca Costa to teraz zmení.