Elektromobilita je šľachetným trendom, ale realita každodennosti jej dáva zabrať. Najnovšie sa k mýtom o nedostatkoch a nástrahách elektromobilov pridala globálna sieť autopožičovní Hertz. Tá aktuálne predáva dvadsaťtisíc elektrických áut.

Dôvodov je hneď niekoľko, ale tento odklon od pôvodného záväzku elektromobility signalizuje významný posun v stratégii firmy, ktorej krok môžu nasledovať aj ďalší hráči z oblasti prenájmu áut.

Pre nastupujúci trend elektromobility môže ísť o významný problém, keďže po firemných fleetoch sú prenájmové spoločnosti ich druhým najväčším odberateľom.

Problémy sa kopia

Rozhodnutie Hertzu súvisí s nižším než očakávaným dopytom po elektromobiloch a vyššími nákladmi na ich opravy. Navyše významnú časť vozového parku Hertzu tvoria autá značky Tesla.

Ich vlaňajšia cenová vojna s Čínou, ktorá na trh priniesla výrazné zľavy a lacnejšie autá, tiež prispela k tomu, že počet prenájmov elektrických áut sa v sieti znížil.

Aj keď dvadsaťtisíc predávaných vozidiel predstavuje len asi jeden a pol percentný podiel všetkých vlani dodaných áut americkej značky Tesla, do ďalšieho obdobia môže ísť o širší problém pre výrobcov.

Hertz začal s predajmi elektromobilov už minulý mesiac, ale plánuje pokračovať aj v tomto roku. Lákadlom sú údajne výrazné zľavy, pričom spoločnosť bude týmto náhlym krokom priznávať približne 245 miliónov dolárov v odpisoch spojených s predajom.

To by znamenalo, že priemerná hodnota vozidiel dosiahne len asi dvanásť a pol tisíc dolárov.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa