Tohtoročnou koronakrízou najviac postihnutými segmentami v slovenských nákupných centrách boli predovšetkým gastronómia, kiná, prevádzky s módou, obuvou a cestovné kancelárie. V súvislosti s prieskumom realitno-poradenskej spoločnosti CBRE to uviedol riaditeľ oddelenia maloobchodných nehnuteľností v tejto spoločnosti Branislav Golan.

Aj napriek sťaženej situácii však na Slovensko mieri niekoľko nových hráčov v maloobchodných centrách. Podľa CBRE medzi nich patria zástupcovia rôznych segmentov od odevov a módy, ako sú Oysho, Springfield, Woman Secret či GAP, cez gastronómiu (francúzsky pekárenský reťazec Paul Bakery) až po bytové vybavenie a doplnky, ktoré reprezentuje Zara Home. Do nákupných centier začala zároveň expandovať aj známa značka slovenského vína Matyšák.

Naopak, medzi značky, ktoré sa zo slovenského trhu stiahli alebo ho v blízkom čase plánujú opustiť, patria iní zástupcovia módneho priemyslu – Camaieu, Forever 21, Freywille a Promod, z výrobcov športových odevov a vybavenia je to Adidas, ale končia aj obchody so šperkami a doplnkami Tous a Klenoty Aurum. Niektorí z nich však plánovali odchod z trhu ešte pred vypuknutím pandémie, prípadne budú z trhu odchádzať postupne.

„Na investície do nových pobočiek sa nájomcovia pozerajú opatrnejšie a až 50 percent respondentov uvažuje o redukcii svojej pobočkovej siete. Napriek tomu sú aj takí, ktorí vidia v kríze príležitosť a chcú ju využiť práve na svoje rozširovanie,“ uviedol B. Golan v správe o prieskume na margo správania sa maloobchodníkov počas korony.

Citovaný prieskum bol realizovaný v období medzi 11. a 25. augustom 2020 s cieľom zistiť dopady pandémie Covidu-19 a najväčšie výzvy pre slovenský maloobchod.