Nákupné správanie Slovákov sa za posledné desaťročie zmenilo. Vo veľkej miere ho ovplyvnili moderné obchodné centrá, ktoré v závere uplynulého roka oslávili na Slovensku svoje okrúhle dvadsiate výročie. V roku 2000 totiž otvorilo svoje brány prvé nákupné centrum „západoeurópskeho typu“ na Vajnorskej ulici v Bratislave, ku ktorému postupne pribúdali ďalšie aj v iných krajských a okresných mestách.

Výmera nákupných centier a retailových parkov sa za posledných desať rokov zdvojnásobila, pričom v tomto smere dominuje Bratislava. V roku 2020 už plocha nákupných centier a retailových parkov predstavovala na Slovensku 2,35 milióna štvorcových metrov. Výmera obchodných centier bola evidovaná na úrovni 1,54 milióna štvorcových metrov, retailovým parkom prislúchalo 0,81 milióna štvorcových metrov.

Nákupné centrum Eurovea po uvoľnení opatrení na zabránenie šírenia ochorenia COVID-19.
Neprehliadnite

Bratislavčania opäť míňajú v obchodoch. Ich apetít je najväčší od marca 2020

V nákupoch dominuje Bratislava

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa