Nákupné správanie Slovákov sa za posledné desaťročie zmenilo. Vo veľkej miere ho ovplyvnili moderné obchodné centrá, ktoré v závere uplynulého roka oslávili na Slovensku svoje okrúhle dvadsiate výročie. V roku 2000 totiž otvorilo svoje brány prvé nákupné centrum „západoeurópskeho typu“ na Vajnorskej ulici v Bratislave, ku ktorému postupne pribúdali ďalšie aj v iných krajských a okresných mestách.
Výmera nákupných centier a retailových parkov sa za posledných desať rokov zdvojnásobila, pričom v tomto smere dominuje Bratislava. V roku 2020 už plocha nákupných centier a retailových parkov predstavovala na Slovensku 2,35 milióna štvorcových metrov. Výmera obchodných centier bola evidovaná na úrovni 1,54 milióna štvorcových metrov, retailovým parkom prislúchalo 0,81 milióna štvorcových metrov.
Bratislavčania opäť míňajú v obchodoch. Ich apetít je najväčší od marca 2020
V nákupoch dominuje Bratislava
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?