Do zoznamu pribudli Avior Airlines, obsluhujúce regionálne spoje z Venezuely. Naopak, po zistení, že uplatňovanie bezpečnostných noriem sa opäť dostalo na požadovanú úroveň podľa kritérií Európskej agentúry pre bezpečnosť letectva (EASA), zo zoznamu vyškrtli malé Mustique Airways zo Svätého Vincenta a Grenadín, ktoré lietajú iba medzi malými ostrovmi v Karibiku, a ukrajinskú spoločnosť Air Urga. K hraniciam EÚ má najbližšie malý ukrajinský dopravca, lieta však iba na krátkych vnútroukrajinských linkách a ako chartery.
Na ostatnej čiernej listine je 172 aerolínií zo šestnástich štátov z Afriky a Ázie. Sú to krajiny, kde sú letecké úrady nekompetentné, rozdávajú licencie nezodpovedne a nie sú schopné dohliadať na plnenie bezpečnostných štandardov.
Svetový rekord s počtom 55 nebezpečných aerolínií má Indonézia. Že však aj tam sú firmy, ktoré dokážu dôsledne plniť najprísnejšie normy, dokazuje sedem dopravcov, ktorí na čiernej listine nie sú. Najväčšie indonézske aerolínie Garuda Indonesia patria dokonca k svetovej špičke – renomovaná britská agentúra Skytrax jej pridelila najvyšší možný - päťhviezdičkový rating, ktorý má iba deväť aerolínií na svete.
Na čiernej listine je aj šesť aerolínií (napríklad Iran Air) z ďalších krajín, ktoré môžu do EÚ lietať iba niektorými typmi svojich lietadiel. Ďalších šesť aerolínií môžu na linky do EÚ používať iba lietadlá od spoľahlivých aerolínií z krajín, ktoré nie sú na čiernej listine. Na predchádzajúcej čiernej listine bolo 178 aerolínií.