Táto značka je už siedmy rok najpredávanejším pivom na svete. V roku 2012 objem predaného piva dosiahol také množstvo, že by stačilo na každodenné vyplnenie 12 olympijskych bázenov počas jedného roka, informuje Quartz.

Jeho primárnou výhodou je, že sa predáva v Číne, ktorá už trinásty rok celosvetovo vedie v objeme predaja piva. Najľudnatejšia krajina ešte v roku 2002 predbehla USA, v roku 2013 bol objem predaja oproti Američanom dokonca viac ako dvojnásobný.

Je zároveň široko distribuované, a taktiež sa vraj hodí k pikantným čínskym jedlám, pripomína jeho výrobca SABMiller. Okrem toho je aj lacné. Tretinková fľaša vyjde spotrebiteľa na 3 jüany (zhruba 0,43 eura).

Recenzie naň sú však rozpačité. Ľuďom vadí jeho vodnatá chuť či nízky obsah alkoholu. Vo väčšine hodnotení ľudia označili pivo ako „slabé“. 

Najpredávanejšie pivo sveta je z Číny. Kvalitou neohúri

Zdroj: flickr.com/sanfamedia.com | CC

Nie veľmi kvalitné čínske pivá už strácajú aj priazeň niektorých čínskych spotrebiteľov. V minulom roku domáca výroba piva klesla o jedno percento, čo je prvý pokles za desať rokov. Dovoz piva z Nemecka, Belgicka, Holandska, Francúzska či z iných regiónov naopak stúpa. Príležitosť vidia hlavne v nových baroch v mestách ako Peking či Šanghaj.