Obchod Lululemon
Zdroj: Getty Images
Obchod Lululemon

3. Lululemon Hodnota: 20,6 miliardy dolárov

Na tretej priečke sa nachádza kanadská značka Lululemon, ktorej sa podľa analytikov veľmi dobre darí na trhu so športovým sortimentom, nakoľko vyrába kvalitné a štýlové oblečenie, čím si získava lojálnych zákazníkov. Značku založil Chip Wilson v roku 1998 v meste Vancouver. Zameriava sa na oblečenie pre jogu, beh a fitness, pričom známe sú najmä jej legíny. Značke sa darí vo budovaní komunity a často organizuje rôzne športové podujatia.
Názov Lululemon nič neznamená.

Názov s tromi písmenami „L“ si Ch. Wilson vybral zámerne, aby znel exoticky pre japonských zákazníkov, ktorí majú s jeho výslovnosťou problém a práve to sa im páči. V roku 2013 sa spoločnosť tretíkrát po sebe objavila na zozname najrýchlejšie rastúcich firiem Fortune a o rok neskôr otvorila prvý európsky obchod v Londýne. V roku 2020 počas pandémie spoločnosť kúpila startup Mirror za 500 miliónov dolárov, ktorý predáva interaktívne fitness zrkadlá s kamerou a reproduktormi na domáce cvičenie. Firma neskôr startup premenovala na Lululemon studio.