Americká automobilka Tesla sa so svojím vedením chystá na novú vlnu zliav. Počas nedávnej návštevy jej závodu v nemeckom Grünheide totiž majiteľ značky Elon Musk odhalil ambiciózne plány.
Týkajú sa ďalšej vlny zlacňovania vozidiel Tesla a s určitosťou prinesú problémy najmä európskym výrobcom elektrických áut. Musk hovoril o inováciách a ďalších plánoch, ktorých výsledkom je najmä výroba elektrického vozidla s cenou pod takmer magických 25-tisíc eur.
Viacerí producenti vidia v tejto cenovke určitý konsenzus a myslia si, že čokoľvek pod touto úrovňou pomôže nástupu trendu elektromobility a zabezpečí masové predaje elektrických vozidiel.
Európa je v pozore
Plány automobilky Tesla, o ktorých informovala agentúra Reuters s odkazom na vlastné zdroje, už stihli v odvetví vyvolať rozruch a obavy z budúcich predajov.
Hoci vedenia európskych automobiliek podobné obavy pomenúvajú radšej výzvami, je zrejmé, že podobne ako pri predchádzajúcej vlne zlacňovania modelov Tesla, sa dôsledky prejavia aj tento raz.
Navyše môžu byť ešte výraznejšie, keďže v nižších cenových hladinách je čoraz silnejší tlak a konkurencia. Práve pod cenovkou 25-tisíc eur by sa v ďalšom období chceli vidieť s čo najväčším podielom trhu okrem Tesly a čínskej konkurencie aj všetky najväčšie európske automobilky.
Zároveň mnoho zákazníkov preferuje určitú lákavosť Tesly pred tradičnými európskymi značkami, ako sú Volkswagen, Citroën, Cupra, Fiat, Škoda alebo Opel.
Tesla si totiž dodnes upevnila svoju pozíciu lídra na poli elektromobility, ktorá je porovnateľná so značkou iPhone vo svete smartfónov, pričom všetky jej nové produkty si so sebou nesú aj dávku lojality a popularity.
Musk si je toho dobre vedomý a túto výhodu chce naplno využiť. Objem produkcie nadchádzajúcej Tesly Model 2 má totiž prekonať súčet výroby všetkých súčasných modelov Tesly a prispieť k ambicióznemu cieľu vyrábať do konca dekády až dvadsať miliónov áut tejto značky ročne.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?