Automobilka už minulý týždeň priznala, že jej zamestnanci manipulovali pri niektorých modeloch s testami spotreby paliva. V utorok uviedla, že neprípustné metódy testovania používala už od roku 1991.
Prezident podniku Tecuró Aikawa vyhlásil, že nevie, prečo sa zamestnanci rozhodli s testami manipulovať. Osobitná komisia zložená z externých odborníkov by mala o výsledkoch svojho vyšetrovania informovať počas troch mesiacov.
Manipulácie sa podľa prvého vyhlásenia automobilky mali týkať štyroch modelov, teda zhruba 625-tisíc áut predávaných v Japonsku. Neskôr firma pripustila, že škandál zrejme zahŕňa aj ďalšie modely.
Pôvodná správa hovorila o manipuláciách pri automobiloch Mitsubishi eK Wagon a eK Space a vozov Dayz a Dayz Roox, ktoré Mitsubishi vyrába pre automobilku Nissan Motor. Výroba a predaj týchto štyroch modelov už boli pozastavené, napísala agentúra DPA.
Japonský minister dopravy Keiiči Išii manipuláciu s testami spotreby označil za „extrémne vážny“ problém. Ministerstvo dopravy vytvorilo osobitnú skupinu, ktorá má za úlohu preveriť údaje o spotrebe uvádzanej ostatnými automobilkami.
Minister už minulý týždeň varoval, že škandál Mitsubishi by mohol viesť k strate dôvery v japonský automobilový priemysel. Automobilka by podľa neho mala zvážiť možnosť spätného odkúpenia problémových vozov.