„Súkromný dopravca si z cestujúcich chce urobiť rukojemníkov. Štát urobí všetko pre to, aby sa nenechal takýmto správaním vydierať a budeme hľadať všetky zákonné možnosti, aby zabezpečil dostatok miesta vo vlakoch,“ uviedol minister dopravy Arpád Érsek.
RegioJet podľa ministerstva odmietol zrušiť objednávku trasy, po ktorej jazdia vlaky tohto dopravcu na hlavnej železničnej trati medzi dvoma spomínanými mestami. Z vyjadrenia ministerstva vyplýva, že kvôli postupu RegioJetu nebude ani po jeho odchode z trate štátny dopravca Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) schopný zaviesť svoje vlaky v časoch, ktoré v súčasnosti využíva súkromný dopravca. Ku kritizovaniu RegioJetu sa pridala aj ZSSK.
RegioJet tvrdenie ministerstva dopravy odmietol a uviedol, že od začiatku februára budú spomínané trasy k dispozícii, aby ich prípadne mohli využiť vlaky ZSSK.
„Pokiaľ má o toto ZSSK záujem, musí v období od 31. januára do zmeny cestovného poriadku (26. februára, pozn. ČTK) rokovať s RegioJetom o takzvanom prevzatí trasy. Sme pripravení do týchto rokovaní vstúpiť, avšak zatiaľ nás nikto zo ZSSK nekontaktoval,“ napísal vo vyhlásení hovorca RegioJetu Aleš Ondrůj.
Dodal, že ukončenie prevádzky svojich diaľkových vlakov na trase Bratislava-Košice RegioJet už oznámil správcovi železničnej infraštruktúry ŽSR, ktorého rovnako požiadal o pridelenie ďalších trás pre svoje vlaky z Česka do Košíc.
RegioJet medzi Bratislavou a Košicami prevádzkuje na vlastné komerčné riziko tri páry diaľkových vlakov denne. Odchod z trate po viac ako dvoch rokoch zdôvodnil štátnymi zásahmi do železničnej dopravy, a to najmä rozhodnutím o obnovení prevádzky vlakov vyššej kategórie InterCity štátnym dopravcom ZSSK, ktorých prevádzka bola v minulosti stratová.
RegioJet podnikateľa Radima Jančuru neuspel s návrhom, aby Slovensko kompenzovalo takzvané sociálne zľavy za prepravu vybraných skupín cestujúcich nielen v štátom dotovaných vlakoch, ale aj v komerčných spojoch. Deti, študenti a seniori môžu v štátom podporovaných vlakoch cestovať na Slovensku zdarma.