„Počas dopravnej špičky je veľmi neefektívne, aby tona kovu prevážala jednu osobu desať blokov,“ povedal D. Khosrowshahi v rozhovore s listom Financial Times. „Krátkodobo to možno pre nás nie je finančnou výhrou, ale z hľadiska dlhodobej stratégie si myslíme, že to je presne to, kam chceme smerovať,“ dodal.
Elektrobicykle spoločnosť pridala do svojej aplikácie tento rok vo februári, v apríli potom prevzala ich výrobcu, firmu Jump. Jump je teraz k dispozícii v ôsmich mestách v Spojených štátoch, vrátane New Yorku a Washingtonu, onedlho by službu mali spustiť aj v Berlíne. Firma sa tiež spojila s výrobcom elektrických kolobežiek Lime.
Riaditeľ D. Khosrowshahi pripustil, že jazdy na bicykloch prinesú podniku menej peňazí než cesty autom. Predpokladá však, že zákazníci budú túto aplikáciu využívať na kratšie cesty a častejšie, čo by mohlo pokles príjmov kompenzovať.
Pod tlakom
Vodiči, ktorí budú na novej stratégii tiež stratoví, by potom mali profitovať z lukratívnejších dlhších ciest. Krátkodobé straty sú podľa šéfa Uberu potrebné na dosiahnutie dlhodobých cieľov. S tým súvisia aj snahy vytlačiť automobilovú dopravu z mestských centier.
Spoločnosť Uber, ktorá vlani vykázala stratu 4,5 miliardy dolárov, je pritom pod tlakom, aby zlepšila svoje finančné výsledky pred očakávaným vstupom na burzu. Výnosy z podnikania v taxislužbe rastú, ale náklady na expanziu do nových oblastí, ako je zdieľanie bicyklov a dodávky potravín, stratovosť prehĺbili.
Na niektorých trhoch hospodárenie firmy poznamenáva aj tlak regulačných úradov. Napríklad rada mesta New York tento mesiac rozhodla, že na obdobie jedného roka zastaví vydávanie licencií zdieľaným taxislužbám a za podobný krok sa bol aj starosta Londýna.