Softvérový gigant Microsoft a internetová spoločnosť Yahoo sa nakoniec dohodli. Firmy podpísali vzájomnú dohodu o spolupráci na poli internetového vyhľadávania a reklamy, ktorá má trvať desať rokov.

Ako informovala agentúra Bloomberg, partnerstvo má obidvom spoločnostiam zabezpečiť lepšiu pozíciu v konkurenčnom boji so spoločnosťou Google, ktorá je lídrom na trhu s internetovým vyhľadávaním.

Z dohody vyplýva, že spoločnosť Yahoo bude používať vyhľadávač Microsoftu Bing na svojich webových stránkach. Internetová firma bude na oplátku zodpovedná za predaj prémiových reklamných odkazov na stránkach obidvoch spoločností. Vďaka dohode sa má ročný zisk spoločnosti Yahoo zvýšiť o 500 miliónov dolárov. Firma zároveň ušetrí 200 miliónov dolárov na kapitálových výdavkoch.

Šéf spoločnosti Microsoft Steve Ballmer už v minulosti povedal, že dohoda o vzájomnej reklamnej spolupráci pomôže obidvom spoločnostiam. Riaditeľka firmy Yahoo Carl Bartzová, dohodu uvítala. "Rapídne zvýši hodnotu spoločnosti Yahoo," povedala podľa agentúry Bloomberg. Analytik z newyorskej spoločnosti Sanford C. Bernstein však upozornil, že dohoda môže sklamať niektorých investorov, keďže spoločnosť Yahoo nedostane vopred žiadne peniaze. S takouto možnosťou podľa neho totiž každý počítal.

Tieto obavy potvrdil aj vývoj na burzách. Akcie spoločnosti Yahoo, ktoré počas uplynulých týždňov posilňovali vďaka správam o možnom spojení, padli o sedem percent, zatiaľ čo hodnota akcií Microsoftu si polepšila.

Ako pripomína agentúra Bloomberg, koncern Microsoft sa dohodou s Yahoo snaží zvýšiť atraktivitu svojho vyhľadávača Bing, ktorý spustil začiatkom júna. Podľa firmy ComScore, dlhodobo monitorujúcej internet, tvorí podiel vyhľadávača Bing na americkom trhu zhruba osminu z podielu spoločnosti Google. Tá v júni kontrolovala približne 65 percent trhu. Yahoo sa nachádza na druhom mieste (19,6 percenta) a Microsoft na treťom (8,4 percenta). Obe spoločnosti tak spolu vytvárajú viac ako pätinu trhu s internetovým vyhľadávaním.

Yahoo aj Microsoft rokovali o spojení niekoľko mesiacov. Prvá ponuka od Microsoftu prišla ešte začiatkom minulého roka. Softvérový gigant navrhol, že odkúpi spoločnosť Yahoo ako celok za 47,5 miliardy dolárov. Vedenie portálu sa prevzatiu bránilo, ponuku v priebehu roka viackrát odmietlo.

Foto na titulke - Flickr.com