CITIC bude mať po transakcii v reštauráciách značky McDonald's podiel 52 percent a Carlyle 28 percent, zvyšných 20 percent si americký reťazec ponechá.

Dohoda završuje niekoľkomesačné rokovania medzi reťazcom, niekoľkými čínskymi uchádzačmi a viacerými investičnými firmami. Cieľom dohody je zaistiť v Číne prechod reťazca na kapitálovo menej náročný model.

McDonald's chcel pôvodne získať z predaja až tri miliardy dolárov, neskôr sa však rozhodol, že si ponechá menšinový podiel, povedali informované zdroje agentúre Reuters.

Reštrukturalizácia čínskej divízie uskutočňuje aj konkurenčná spoločnosť Yum Brands, ktorá vlastní napríklad reštaurácie KFC. Obe americké firmy čelia na čínskom trhu rastúcej domácej konkurencii a potrebujú si vylepšiť imidž po potravinových škandáloch z minulých rokov.

McDonald's vlani uviedol, že plánuje počas budúcich piatich rokov otvoriť v Číne a Hongkongu 1 500 nových reštaurácií. V samotnej Číne by mal počet reštaurácií tejto značky do roku 2020 stúpnuť zo súčasných asi 2 400  na 3 500.

McDonald's je najväčším reťazcom reštaurácií s rýchlym občerstvením na svete. Má viac ako 36-tisíc prevádzok vo vyše 100 krajinách.