Big Mac prvýkrát predstavil v roku 1967 Američan Jim Delligatti, majiteľ Pensylvánskej reštaurácie McDonald's. O rok neskôr sa rozšíril po celých Spojených štátoch.

Big Mac sa stal základom pre medzinárodný ekonomický ukazovateľ, takzvaný Big Mac index. Vytvoril ho v roku 1986 redaktor denníka The Economist Pam Woodal - išlo o jednoduchý spôsob pre porovnanie parity kúpnej sily. Rozdiely v predajnej cene burgerov ukazujú na podhodnotenie alebo naopak nadhodnotenie národných mien.

V porovnaní s USA bola cena Big Macu v januári tohto roku vyššia iba vo Švajčiarsku, v Nórsku a vo Švédsku.

Zákazníci môžu mincu získať v USA kúpou Big Macu. Využiť ju možno na získanie ďalšieho burgeru zadarmo. Šéf McDonald's Steve Easterbrook povedal, že štvrtok bol zvolený zámerne, pretože na tento deň pripadá 100. výročie narodenia Jima Delligattiho.