Trh gastronómie pre globálnu finančnú krízu síce celosvetovo už tri roky po sebe čelí poklesom, no slovenskej dcére amerického McDonald’s sa vlani darilo rásť. Tuzemské reštaurácie siete, ktorých je v krajine devätnásť, minulý rok navštívilo celkovo vyše dvanásť a pol milióna ľudí. O skoro dvestotisíc viac ako predminulý rok. Hore išli aj celkové tuzemské tržby siete. O takmer šesť percent na 42,6 milióna eur.
Rast výsledkov siete určite podporili tri vlani otvorené predajne v Trenčíne, Nitre a Prešove. Do ich rozbehu, no aj do modernizácie starších reštaurácií vlani McDonald’s investoval skoro sedem miliónov eur.
Sieť chce rásť na Slovensku aj naďalej, a to doteraz nebývalým tempom. „Som presvedčený, že v Slovenskej republike môžeme v priebehu nasledujúcich piatich rokov počet našich reštaurácií zdvojnásobiť,“ hovorí generálny riaditeľ McDonald’s pre Česko a Slovensko Radek Janalík.
Zároveň však naznačuje, že úplne sa vplyvom krízy nevyhýbajú ani slovenské predajne siete. Ľudia v snahe ušetriť vyhľadávajú viac akciové ponuky za zvýhodnené ceny. „Zákazníci čoraz viac preferujú ponuky typu skvelá hodnota za dobrú cenu,“ dodáva R. Janalík.
Foto na titulke – Maňo Štrauch